このブログを検索

2018年2月2日金曜日

Bruce Springsteen - Fade away

こんばんは、古い音楽をお届けする音楽文章ラジオのお時間がやって参りました。進行は、名久井翔太です。どうぞよろしく。

早速、洋楽和訳のコーナーです。

今日の洋楽

今日はブルース・スプリングスティーンで消え行く男という歌です。




ブルース・スプリングスティーン作曲です。1980年のアルバム『ザ・リヴァー』収録曲です。また、1981年にシングルカットされ、ホット100、そしてカナダのチャートで20位を記録しました。

『ザ・リヴァー』は明るい曲と暗い曲が収録されています。今回の歌は暗い歌です。

では和訳です。

Well now you say you've found another man who does things to you that I can't 

And that no matter what I do it's all over now between me and you girl 

But I can't believe what you say 

No I can't believe what you say 

'cause baby 


俺ができない事をしてくれる、他の男を見つけたってんだろ。

俺が何をしたって、君と俺の仲はもう終わりだって言うんだろ。

君の言葉が信じられない。

君の言葉が信じられない。


I don't wanna fade away 

Oh I don't wanna fade away 

Tell me what can I do what can I say 

Cause darlin' I don't wanna fade away 


俺は消えたくない。

俺は消えたくない。

教えてくれ、俺はどうすればいい、何を言ったらいい?

俺は消えたくない。


Well now you say that you've made up your mind 

it's been such a long, long time since it's been good with us 

And that somewhere back along the line you lost your love and I lost your trust 

Now rooms that once were so bright are filled with the coming night, darlin' 


決心つけたってんだろ。

俺たちが良い関係になってから、随分長い時間が経ってしまった。

そしてある時、君は失恋して、俺は君の信頼を失った。

あんなに明るかった部屋が、今は夜の帳が降りるだけなんだ。


I don't wanna fade away 

Oh I don't wanna fade away 

Tell me what can I do what can I say 

Cause darlin' I don't wanna fade away 


俺は消えたくない。

俺は消えたくない。

教えてくれ、俺はどうすればいい、何を言ったらいい?

俺は消えたくない。


You say it's not easy for you 

And that you've been so lonely 

While other girls go out doing what they want to do 

You say that you miss the nights when we'd go out dancing 

The days when you and I walked as two 

Well girl I miss them too 

Oh I swear that I do 

Oh girl 


それは簡単な事じゃない、

他の女の子達がしたい事をしてる間、君は寂しいって言う。

俺たちがダンスに出かけてる、あの夜が恋しいって言うんだろ。

俺たちが二人一緒で歩いていた日、

俺はそれが恋しい。

本当だ。


Now baby I don't wanna be just another useless memory holding you tight 

Or just some other ghost out on the street to whom you stop and politely speak 

when you pass on by 

vanishing into the night 

left to vanish into the night 

No baby 


ベイビー、君にまとわりつく無駄な思い出の一つにも、

君に立ち止まらせて丁寧にお辞儀する、通りに出るお化けにもなりたくない。

君が行ってしまえば、

夜に消えてしまう。

そう、俺は夜の闇に消えちまう。

いやだ。


I don't wanna fade away 

Oh I don't wanna fade away 

Tell me what can I do what can I say 

Cause darlin' I don't wanna fade away 


俺は消えたくない。

俺は消えたくない。

教えてくれ、俺はどうすればいい、何を言ったらいい?

俺は消えたくない。


こんな感じです。


関係が終わりそうなのを、終わりにしたくない男の歌です。


今日はこの辺でお時間です。洋楽和訳のリクエストございましたらコメントくださいませ。


ではまた。

0 件のコメント:

コメントを投稿