このブログを検索

2023年8月10日木曜日

Smokey Robinson and The Miracles - That’s the way I feel

こんばんは、古い音楽をお届けする音楽文章ラジオのお時間がやって参りました。進行は、名久井翔太です。どうぞよろしく。

早速、今日の洋楽和訳のコーナーです。

今日の洋楽

今日はスモーキー・ロビンソン・アンド・ザ・ミラクルズでザッツ・ザ・ウェイ・アイ・フィールです。



ベリー・ゴーディJr.、スモーキー・ロビンソン作曲です。1961年のアルバム『クッキング・ウィズ・ザ・ミラクルズ』収録曲です。

君が必要なんだよ、と僕は思っているんだ、という歌です。

では和訳です。

Feelin' like I need you baby

Just like the day needs light

To make my life seem right

That's the way I feel


君が必要みたいだ、

昼に太陽が必要みたいに、

僕の人生を正しくする為に。

これが僕が感じてる事だよ。


Hey, pretty baby

I'm lost 'til you get back

Like a needle that's lost in a haystack

That's the way I feel


ねえ、可愛いベイビー、

君が戻るまで僕は自分を見失う、

干し草の山の中で針を無くしたみたいだ、

これが僕の感じてる事だよ。


Well, now you've got me crying

Oh boy I'm feeling so bad

This lonesome feeling is drivin' me mad


君は僕を泣かせるんだ、

僕はとても気分が悪い、

この寂しい気持ちは僕をおかしくさせるんだ。


Feelin' like I need you baby

Just like the night needs the stars

Gonna let you know that wherever you are

That's the way I feel


君が必要みたいだ、

夜に星が必要みたいに、

君がどこにいても知らせたいんだ、

これが僕が感じてる事だって。


Hey pretty baby, baby

I'm lost 'til you get back

Just like a needle that's been lost in a haystack

That's the way I feel


ねえ、可愛いベイビー、

君が戻るまで僕は自分を見失う、

まるで干し草の山の中で針を無くしたみたいだ、

これが僕の感じてる事だよ。


Oh, you've got me crying

Oh boy I'm feeling so bad

This lonesome feeling is drivin' me mad


君は僕を泣かせるんだ、

僕はとても気分が悪い、

この寂しい気持ちは僕をおかしくさせるんだ。


Feelin' like I need you baby

Just like the day needs light

Girl, to make my life seem right

That's the way I feel


君が必要みたいだ、

昼に太陽が必要みたいに、

僕の人生を正しくする為に。

これが僕が感じてる事だよ。


Hey pretty baby, baby

I'm lost 'til you get back

Like a needle that's lost in a haystack

That's the way I feel


ねえ、可愛いベイビー、

君が戻るまで僕は自分を見失う、

干し草の山の中で針を無くしたみたいだ、

これが僕の感じてる事だよ。


Well, now I feel like a bird that's been taking from flight

I worry all day and I cry all night

Feel like a fish moved from the sea

There's no explaining the hurting in me

Oh baby, yeah yeah yeah

Don't you know it now, baby


飛んでいる鳥が捕らえられたみたいだ、

夜ずっと心配して泣いているんだ。

海から移動した魚みたいだ、

僕の心の傷は言い訳しようもない。


こんな感じです。

今日はこの辺でお時間です。洋楽和訳のリクエスト・感想ございましたらコメントくださいませ。

ではまた。

0 件のコメント:

コメントを投稿