このブログを検索

2015年10月12日月曜日

Bill Haley - Thirteen women

こんばんは、名久井翔太です。

早速、今日の洋楽です。

今日の洋楽

今日はビル・ヘイリーで13人の女という歌です。


元はディッキー・トンプソンという人が書いた歌ですが、知名度から言ったらビル・ヘイリーのバージョンが高いと思います。まあ、20代でこの曲について研究していない人にとっては何ら変わらないかもしれませんが。

では和訳です。

Last night I was dreaming,
Dreamed about the H-bomb,
Well, the bomb went off, 

And I was caught,
I was the only man on the ground.

昨夜俺は夢を見た、
水素爆弾の夢を。
爆弾が爆発して、
俺は爆発に巻き込まれた。
そして地上の男は俺一人になった。

There was a thirteen women,
And only one man in town,
Thirteen women,
And only one man in town,
And as funny as it may be,
The one and only man in town was me,
Well, thirteen women,
And me the only man around.

街には13人の女、そして男は俺一人だけ。
俺以外の人間はみんな女だった。
おかしいと思うかもしれないが、
街にいた男は俺だけなんだ。
街には13人の女、そして男は俺一人だけ。

I had two gals every morning,
Seeing that I was well fed,
And believe you me,
One sweetened my tea,
While another one buttered my bread.
Two gals gave me my money,
Two gals made me my clothes,
And another sweet thing,
Bought me a diamond ring,
About forty carets, I suppose.


毎朝2人の女が、
俺にメシを作ってくれる。
信じてくれ、1人は紅茶に砂糖を入れてるんだ、
もう1人がパンにバターを塗っている間。
2人の女が金を、
別の2人が服をくれた。
そんで綺麗なものもくれた、
ダイアモンドさ。
40カラットだったと思う。

Well, thirteen women,
And only one man in town,
There was a thirteen women,
And only one man in town,
There was something I can't forget,
Because I think of those,
Thirteen women and yet,
Well, thirteen women,
And only one man around.

街には13人の女、そして男は俺一人だけ。
俺以外の人間はみんな女だった。
忘れられない出来事だった。
だって俺はまだ考えていたんだ、
13人の女の事を。
街には13人の女、そして男は俺一人だけ。

I had three girls dancing the mambo,
Three girls balling the jack,
And all the rest really did their best,
Boy, they sure were a lively pack,
I thought I was in heaven,
And all of these angels were mine,
But I woke up and I ended the dream,
Cause I had to get to work on time.


3人の女がマンボを、
別の3人の女はジャックスをやってた。
他の女もそれなりに楽しんでた。
なんとも陽気な時間だった。
まるで天国の様だった。
あの女達がみんな俺のものだったなんて。
でも俺は起きて夢から覚めた。
そう、仕事に行く時間だった。

Well, thirteen women,
And only one man in town,
There was a thirteen women,
And only one man in town,
No, I can't tell you where I've been,
Cause I kinda think that someday,
I'll go back again,
To those thirteen women,
And me the only man around.

街には13人の女、そして男は俺一人だけ。
俺以外の人間はみんな女だった。
俺がどこにいたかは言えない。
俺はまたあの場所に戻るだろうな。
女が13人いて男は俺一人の場所に。

こんな感じです。

所々意訳の所はありましたが、要するに男は1人だけ、他はみんな女というなんともハーレム状態の夢を見ていた、という歌です。

バーミンガム出身で、ビートグループが飽和状態にあったイギリスを離れ、北欧やイタリアで活動したザ・レネゲイズというバンドがハードにガレージっぽくカバーしています。

ではまた。

0 件のコメント:

コメントを投稿